Wat stemt D66 vandaag?

25-02-2010
Auteur: webredactie

Wat vindt D66 van de belangrijke onderwerpen in Leiden?

Kijk op de nieuwe website www.watstemtd66vandaag.nl !!

Lees meer op het weblog van VVD lijsttrekker Paul Laudy.


reacties (26)

geplaatst door Mark - donderdag 25 februari 2010, 19:57
Lol! En terecht! Ludiek, grappig en waar! Wist helemaal niet dat Pechtold zelf het RGL besluit getekend heeft... Begrijpo dan de grote mond van #nee66 niet echt..
Go VVD!
geplaatst door Ton de Bruijn - donderdag 25 februari 2010, 21:33
Hardstikke geinig Paul, zelf in elkaar geknutseld zeker want er is geen beweging in te krijgen...
geplaatst door Frederik Zevenbergen - donderdag 25 februari 2010, 22:21
Hoi Ton,

Nee, via state of the art technologie rechtstreeks gekoppeld met een weerstation. Draait de wind dan draait de mening. Hou de site maar in de gaten. ;-)
geplaatst door David - donderdag 25 februari 2010, 22:56
Beetje jammer dat de VVD niet uit de voeten kan met alleen de standpunten van de VVD. Blijkbaar niet een partijprogramma wat interessant is??
geplaatst door Ton de Bruijn - donderdag 25 februari 2010, 23:01
Volgens mij geeft het ding alleen aan waar Mekka ligt (volgens de VVD dan)
geplaatst door Jeroen van den Broek - donderdag 25 februari 2010, 23:29
Of heel misschien komt de wind vandaag wel uit het oosten, meneer de Bruijn.
geplaatst door Ton de Bruijn - donderdag 25 februari 2010, 23:51
Scheelt een graadje of 90 http://www.buienradar.nl/wb.aspx?soort=wind&tijd=0
Het ding werkt niet en daar is de VVD altijd zo teugen...
geplaatst door Frederik Zevenbergen - vrijdag 26 februari 2010, 00:24
Ton, speciaal voor jou is de update frequentie wat hoger gezet. ;-)
geplaatst door Marc Gaulard - vrijdag 26 februari 2010, 10:15
Dan nu; wat doet de VVD vandaag? , Een rapportage vanuit de Koppenhinksteeg
geplaatst door Marc Gaulard - vrijdag 26 februari 2010, 10:46
@Mark - donderdag 25 februari 2010, 19:57

De "grote mond" komt omdat inmiddels een referendum is gehouden en 70% van de Leidenaren dat ding niet wil. Wij konden toen niet anders dan de uitslag van de volksraadpleging respecteren en de uitgesproken wens overnemen. Als dat draaien is dan verwacht ik nog een hoop gedoe voor bepaalde partijen met het accepteren van de uitslag volgende week.
geplaatst door A. Goossens - vrijdag 26 februari 2010, 11:27
Het begrip 'draaien' is overigens een alleraardigste nieuwe loot aan de politiek linquistische boom. Ik ben zelf nog altijd het meest geporteerd van regelmatige geuite zinsnedes als 'dat moet helder, duidelijk en transparant zijn'. Ik ben er nog steeds niet uit of politici met die drie min of meer synonieme begrippen een pleonasme voor ogen hebben of inmiddels echt de betekenissen van de woorden niet meer kennen. Ik denk dat laatste, want als het gebruikt wordt is er meestal iets te camoufleren.

Het begrip draaien had in de politiek oorspronkelijk de betekenis van een 'Wouter Bosje', ofwel 180 graden gedraaid op je eerder stellig verkondigde mening handelen. Het kreeg (dus) een negatieve lading. Inmiddels krijgt de politicus die voortschrijdend inzicht toont en dus ten positieve zijn mening bijstelt van andere partijen ook het begrip 'draaien' om de oren. Dat is gevaarlijk. Politici hebben toch al de neiging een eenmaal ingeslagen weg tot het oneindige te volgen - al loopt deze bekend dood. Lokaal kennen we het voorbeeld van de RGL.

Om te voorkomen dat politici daarom nóg banger worden voortschrijdend inzicht te tonen, moeten we het begippen draaien wellicht splitsen in 'overstag gaan' of 'gijpen'. Overstag gaan lijkt me een uitstekend begrip voor draaien door logische redenering, terwijl gijpen me het juiste begrip lijkt voor tegen beter weten de koers verleggen. In plaats van de VOC cultuur, brengen we dan een beetje de oude vertrouwde zeebegrippen terug in de taal, en dat vind ik wel zo helder (of transparant c.q. duidelijk). Een en ander loopt tevens aardig in de pas met het hierboven getoonde kompas. Is het cirkeltje weer rond :)
geplaatst door Rutger - vrijdag 26 februari 2010, 12:25
A.G., ik ben het met je eens dat nieuwe inzichten tot nieuwe standpunten kunnen leiden en dat dat geen 'draaien' genoemd moet worden.

Het vervelende is dat een partij die zijn standpunt wijzigt vaak neer gesabeld wordt om het 'gedraai' in plaats van dat er ruimte is voor de discussie over de argumenten voor de verandering van standpunt. Dat houdt enige vernieuwing nog verder tegen.

geplaatst door Elze 't Hart - vrijdag 26 februari 2010, 13:25
Heeft de VVD zelf geen standpunten meer die ze willen belichten en gaan ze daarom D66 belachelijk maken? Flauw..

Overigens ook totaal onjuist. Zie http://leiden.watstemtmijnraad.nl daar ziet u duidelijk dat D66 een hele heldere koers vaart zonder te draaien. Dit gaat weer eens nergens over jongens.. Ga iets nuttigs doen.
geplaatst door Laudy - vrijdag 26 februari 2010, 15:13
@ Elze:
Die website gaat neit verder terug dan een jaar volgens mij. Bij de VVD beschouwen we consistentie over de iets langere termijn!
geplaatst door Elze 't Hart - vrijdag 26 februari 2010, 15:30
@Laudy: Eens, consistentie is ook over veel langer tijdsbestek. Jammer dat op deze site niet meer jaar is weer gegeven..., maar het is een begin.
Voor onze mening over een langer tijdsbestek kun je ook rustig op http://gemeente.leiden.nl/bestuur/bis-bestuurlijk-informatie-systeem/ kijken. Daar kun je ook terug vinden dat D66 de afgelopen jaren zeer consistent is geweest en veel heeft gerealiseerd.

Hoe dan ook, bovenstaande windrichting gaat nergens over en is niets meer dan flauw verkiezingsstuntje. Maar jongen, ik snap wel dat je ons ergens op wilt pakken... gewoon even goed doorzoeken totdat je daadwerkelijk iets kan vinden... en niet zomaar iets roepen zonder te denken.
geplaatst door A. Goossens - vrijdag 26 februari 2010, 15:51
VVD en D'66 komen met de bovenstaande discussie niet boven de Sesamstraatdrempel uit. Kom op zeg, schei eens uit met dit soort chats.
geplaatst door Hans Nieuwint - vrijdag 26 februari 2010, 16:32
Ik kan mij voorstellen dat de VVD in deze verkiezingstijd dit soort rare dingen gaat doen. De voorlopige peilingen geven de VVD 3% waar D66 op 20% staat. Zal te maken hebben met het aantal bezoekjes aan onze website: www.transvaalleiden.nl waar de kiezer gratis advies krijgt op wie ze kan stemmen op 3 maart.
geplaatst door Laudy - vrijdag 26 februari 2010, 17:58
@ Hans,
Dat is dan echt een onzin poll haha! Ik hoor ook heel andere geluiden in de stad! De VVD wordt de grootste 3 maart a.s.!
geplaatst door Rutger - vrijdag 26 februari 2010, 19:29
Paul,

Wat is langere termijn voor de VVD? Is dat 6 of 7 generaties zoals de VVD Den Haag steeds meer probeert te doen of is dat veel korter?

Volgens mij heeft de VVD Leiden al genoeg moeite om een beeld van Leiden over 8 jaar te schetsen met alle ontwikkeling die daarbij van belang zijn.
geplaatst door Laudy - vrijdag 26 februari 2010, 19:49
Nee Rutger, we hebben het gewoon over het verkiezingsprogramma van D66 van vier jaar geleden. RGL voor, nu tegen. Oostvlietpolder voor, nu tegen. Ringweg voor, nu tegen. Etc etc.
geplaatst door Rutger - vrijdag 26 februari 2010, 19:58
Het ging mij om de vraag wat 'langere termijn' is voor de VVD Leiden.
geplaatst door Laudy - vrijdag 26 februari 2010, 20:03
In ieder geval een termijn waarin je toch op zijn minst het merendeel van je programma waarmee je diezelfde zittingstermijn trouw blijft lijkt me. Als je in die vier jaar op alle belangrijke dossiers draait... Tja, waarop hebben die D66ers dab gestemd?
geplaatst door A. Goossens - vrijdag 26 februari 2010, 23:53
Ik zie het anders Paul. Ik ben geen D'66 aanhanger, hoewel de Leidse VVD me soms doet neigen naar 'draaien' op dat vlak. Maar volgens mij is D'66 ten aanzien van de RGL en de daaraan gekoppelde rondweg gewoon verstandig en heeft ze ingezien dat het prestigeprojecten zijn die kansloos en nodeloos zijn. Dat de VVD Leiden er voor kiest consequent (fout) te blijven ten aanzien van die dossiers, verbaast niet meer. En dat gaat jullie veel stemmen kosten. Want als je werkelijk je oor te luister zou leggen, zou er voor jou geen enkele aanleiding zijn zo overdreven positief over jullie kansen te zijn. Leiden baalt van de VVD, op wat natte oortjes met studiefinanciering na. En dat, waarde Paul, lijkt vooral te wijten aan een onmetelijke arrogantie ten aanzien van een groot aantal voorname dossiers.
geplaatst door Rutger - zaterdag 27 februari 2010, 00:20
Het is trouwens fascinerend om te zien dat in het deel van Voorschoten dat het zwaarst door de N11W getroffen zal worden de VVD Voorschoten op een grote aanhang kan rekening. Iets andere standpunten op basis van dezelfde liberale waarden.
geplaatst door A. Goossens - zaterdag 27 februari 2010, 00:38
@Rutger. Ach ja, die dogma's. Liberale waarden zijn rekbare begrippen. Dat tonen alleen als D'66 en VVD onderling aan. Liberale waarden en infraprojecten zie ik niet als verbonden zaken, met uitzondering van de bij de VVD behorende bewaking van nut, noodzaak en financieën. Daarin is de Leidse VVD een vreemde eend in de VVD bijt. Dus dat het erg kan verkeren 'onder liberalen' verbaast niemand. Ik vind het ook telkens erg vermakelijk als weer een of ander fractielid hier over 'erg liberaal' praat. Holle retoriek.
geplaatst door I.Hansen - maandag 1 maart 2010, 09:43
Één ding is duidelijk: in Leiden is de VVD de partij die het aller-verst van de bewoners af staat. Alleen naar ondernemers en autorijdende bezoekers van buiten de stad wordt geluisterd. Hoe arrogant om een verkiezingsbord op het Morspoortterrein te plaatsen pal voor de neus van Morsweg-bewoners die zonder uitzondering tegen de bouw van een parkeergarage zijn! (en nee, ik ben niet de 'vandaal' met de spuitbus) U moest zich schamen.
Wilt u ook de Nieuwsbrief van
VVD Leiden ontvangen?
Vul dan hieronder je email in
Zoeken op vvdleiden.nl

Nieuwsbrief ontvangen?

Ja! Houd mij op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent VVD Leiden.

Nog geen lid?

Meld je dan hier aan